Pages

Saturday, June 12, 2010

Jadikan Blog Anda Lebih Mesra di Search Enginee dan Meningkatkan Trafik

Entri tutorial kedua aku dalam blog ni. Sapelah aku nk buat entry tutorial. Blogger baru dah nk buat tutorial pasal blogging. Mungkin ada sesetengah yang akan berkata begitu. Sebenar aku ingin berkongsi tutorial ini dengan blogger2 baru seperti aku yang menggunakan blogspot. Straight to the point, sebenarnya default setting pada template blogspot kurang mesra pada google search enginee. Ini kerana default setting akan memaparkan tajuk entri atau artikel terlebih dahulu dan di ikuti dengan nama blog.
contoh search result
untuk menukar setting pada template korang supaya lebih mesra di google search enginee korang perlu melakukan beberapa langkah yang telah disediakan di http://maribinablog.blogspot.com/ ~langkah ini mungkin mengambil masa beberapa hari sebelum berubah di Google search enginee dan mungkin trafik blog korang akan meningkat. ~dapatkan lebih tutorial blogging di http://maribinablog.blogspot.com/ Selamat mencuba..peace (:

6 comments:

Unknown said...

ta de pown kod

Muaturun MP3 Percuma said...

Nanti aku cuba wat video dia....aku cuba share ape yang aku tahu skit2...thanks for this post dan salam perkenalan...

Kie-yu said...

eh ye ke?
ada blogger ckp biar tjuk kt dpn, nme blog kt bklg
tu lg bgus~
dah konpius ni

neo.. said...

Nice Info bro. :-) keep it up.

chique92 said...

kie-yu, mmg bagus tajuk entri kat depan diikuti nama blog..tutorial ni nk jdkan mcm tu lh...rasanya kie-yu dah salah faham..try read it one more time.

Unknown said...

(^_^)

Post a Comment